Mini ciasteczka

piątek, 23 marca 2018

Pascha Wielkanocna

Długo zabierałam się za zrobienie paschy Wielkanocnej,ale kiedy ją zrobiłam 3 lata temu w każde Święta Wielkanocne gości na moim stole jest delikatna a smak domowego sera nie można porównać z żadnym kupnym 


SKŁADNIKI :
2 litry mleka, użyłam pasteryzowane, 3,2% tłuszczu,
600 g kwaśnej śmietany,
7 jajek,
gałązki trawy cytrynowej 

laska wanilii,
250 g masła,
około szklanki cukru pudru,
bakalie

WYKONANIE:
Mleko przelać do garnka wraz z trawą i laską wanilii i zagotować .
W międzyczasie śmietanę zmiksować z całymi jajkami.
Do gotującego się mleka powoli wlewamy śmietanę z jajkami, ciągle mieszając. 
Zestawić z ognia, kiedy zauważymy, że płyn podzielił się wyraźnie na serwatkę i ser.
Wszystko zostawić w garnku do całkowitego wystudzenia, wyjmując trawę i laskę wanilii.
Na sitko nałożyć podwójnie złożoną gazę i przelać zawartość z garnka. 
Zwinąć , zawiązać gazę, i powiesić nad zlewem do następnego dnia, aby z sera odciekł  cały płyn.
Na drugi dzień zmiksować miękkie masło z cukrem, i partiami dodawać ser miksując na krem.
Do masy dodałam namoczone wcześniej bakalie (ja moczę w mieszance rumu z wodą pół na pół), odciśnięte i pokrojone. Całość wymieszać łyżką.
Masę przełożyć do naczynia wyłożonego gazą ,wszystko dobrze ucisnąć ,zakryć gazą na górę kładę talerzyk i dociskam kładąc coś na górę
Tak przygotowaną paschę wkładam na noc do lodówki ,rano wyciągam i przekładam na talerz


Przepis zaczerpnięty z bloga http://dancia.bloog.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz