Mini ciasteczka

czwartek, 22 marca 2018

Faworki z piekarnika



Przez wiele lat piekłam faworki pewnie jak większość z Was na oleju czy smalcu,do czasu gdy mój mąż przeszedł na dietę, wtedy znalazłam przepis na jednym z blogów i go trochę zmodyfikowałam by także mój małżonek mógł spróbować faworków.
Faworki z piekarnika niczym nie odbiegają w smaku i kruchości tym pieczonym w tłuszczu no i są mniej kaloryczne



SKŁADNIKI :

1,5 szklanki mąki pszennej
3 łyżki kwaśnej śmietany 12%lub 18 %
2 żółtka
1 jajko
łyżeczka roztopionego lub bardzo miękkiego masła
łyżeczka cukru pudru
szczypta soli
1 kieliszek orzechówki lub spirytusu
dodatkowo cukier puder do podsypania

WYKONANIE :
 Wszystkie składniki włożyć do miski i zagnieść ciasto.Ja to zrobiłam za pomocą miksera.
Po połączeniu się składników ułożyć ciasto na folię spożywczą zawinąć i wstawić na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie ciasto cienko rozwałkować podsypując blat i wałek mąką.
Następnie pokroić ciasto na paski szerokości 2,5 cm i długości ok 7 cm.
W każdym prostokąciku na środku zrobić nacięcie i przewlekać jeden koniec ciasta.
Faworki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec 13 minut w 180 C na środkowej półce
Upieczone faworki posypać cukrem pudrem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz