Mini ciasteczka

środa, 21 marca 2018

Ciasto zebra

Zebra to delikatne w smaku ciasto z dodatkiem śmietany doskonałe na niedzielny podwieczorek. Na pewno zaskoczy wszystkich swym kolorowym środkiem .

Składniki:
6 jajek
1i1/2 szklanki cukru
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka
2 opakowanie cukru waniliowego lub ekstraktu ewentualnie pasty waniliowej
7 barwniki spożywcze

WYKONANIE:
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno
pod koniec ubijania dodawać cukier i cukier waniliowy.
Następnie dodawać po kolei żółtka, cały czas mieszając.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i wsypywać do masy jajecznej na przemian z mlekiem (należy to zrobić dość szybko,aby całość nie straciła puszystości).
Podzielić masę na 2 równe porcje.
Z czego jedną podzielić na 6 porcji, (do 3 porcji dodać trochę więcej ciasta ,a do 3 mniej)
Największą porcję zabarwić na kolor który będzie się powtarzał po każdym nałożonym kolorze.( u mnie jest to kolor czarny)
Resztę porcji zabarwić na dowolnie wybrane kolory(ja wybrałam żółty,zielony, niebieski,czerwony,pomarańczowy,różowy)
2 tortownice o średnicy 19 cm wysmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia( tylko spód)
Na środek każdej foremki nałożyć dużą łyżkę ciasta u mnie czarnego (tego co mamy najwięcej),następnie porcję ciasta czerwonego na sam środek potem znów czarny potem pomarańczowy znów czarny itd aż do wykończenia ciasta.
Po zakończeniu nakładania ciasta kilka razy postukać foremką by masa w miarę równo się rozłożyła ale ostrożnie by kolory zbyt się nie pomieszały.
Na wierzch każdego ciasta położyłam krążek z papieru do pieczenia i przykleiłam do ciasta by równo się upiekło.
Wstawić do piekarnika na 180C 20-25 minut.
Po upieczeniu wyjąć ciasto i przestudzić .
Przełożyć ciasto dowolnym kremem lub śmietaną u mnie była to śmietana zmieszana z cukrem i wanilią .
Udekorować według uznania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz