Mini ciasteczka

środa, 21 marca 2018

Ciasto kruche


Jest to najlepszy przepis jaki miałam na ciasto kruche które jest miękkie i kruche ale na tyle stabilne że można nakładać na nie różne kremy .Z tego przepisu wychodzą mi 2 spody na formę do mazurka ( wymiar formy podaje niżej w przepisie)
Składniki:
500 g mąki pszennej
80 g cukru pudru
250 g masła, zimnego
2 łyżka kwaśnej śmietany
3 żółtka
szczypta soli



Wykonanie:
Do mąki dodać szczyptę soli ,cukier, pokrojone zimne masło na mniejsze kawałki oraz żółtka i śmietanę, zagnieść szybko ciasto (ja to robię za pomocą miksera ) schłodzić w lodówce około pół godziny.
Po tym czasie ciasto rozwałkować i przełożyć do formy ( ja użyłam formy do mazurka o wymiarach 35 x 11 cm) , ponakłuwać ciasto za pomocą widelca.
Piec w temperaturze 190 c przez około 25 minut do lekkiego zbrązowienia ciasta.



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz