Mini ciasteczka

środa, 21 marca 2018

Najlepsze pączki


Próbowałam wielu przepisów na pączki ale ten który znalazłam na blogu „moje wypieki” naprawdę jest doskonały .Pączki z tego przepisu są mięciutkie robi się je błyskawicznie (nie licząc czasu wyrastania ciasta)no i są bardzo smaczne o czym świadczy to iż co roku na Tłusty czwartek ile bym ich nie zrobiła tyle rodzinka zje

SKŁADNIKI :
600 g mąki pszennej
3 małe jajka
100 g masła roztopionego
70 g cukru z prawdziwą wanilią
pół łyżeczki soli
2 łyżki rumu
250 ml letniego mleka
20 g świeżych drożdży lub 10 g drożdży suchych
olej do smażenia
konfitura lub krem budyniowy, do nadziewania

Wykonanie:
Mąkę pszenną przesiać i wymieszać z suchymi drożdżami lub ze świeżymi ale najpierw zrobić z nich rozczyn.
Do mąki dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto na koniec dodając rozpuszczone masło.
Wyrabiać kilka minut, aż ciasto będzie gładkie i miękkie Ja wyrabiałam za pomocą miksera z hakiem do ciasta drożdżowego.
Wyrobione ciasto uformować w kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (około 1,5 h).
Po tym czasie ciasto wyjąć na oprószony mąką blat, krótko wyrobić.
Ciasto powinno mieć około 1 lub 1,5cm wysokości
Z ciasta za pomocą szklanki wykroić kółka .
Odłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i oprószoną mąką, pozostawiając do wyrośnięcia około 20-25 minut.
Po wyrośnięciu smażyć pączki w oleju rozgrzanym do temperatury 175ºC,ja użyłam frytkownicy po kilka minut z każdej strony.
Po usmażeniu odkładać na ręcznik papierowy do odsączenia. 

Nadziewać konfiturą lub kremem.
Jeszcze ciepłe po pudrować cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz